Followers

Wednesday, January 15, 2014

Bekal

Now aku dah rajin masak memasak..
Kadang-kadang kalau penat balik kerja pun aku still masak jugak..
Simple-simple pun ok macam mee goreng ke..spageti ke..
Janji kenyang..sebab makan malam je pun..


Lagipun pagi-pagi memang aku preparekan bekal untuk Adam..
Sebuzy mana pun aku, bekal Adam memang ada..
Tak kisah la kalau aku tak masak pun, aku bekalkan dia roti..or nugget..
Dari dia 2 bulan sampai sekarang..
Tapi aku tak tahu lah dia makan ke tak kan..
Nak tanya pun dia tak reti nak explain lagi..
Everytime ambik dia, bekas tupperware dia memang dah bersih..


Dan alang-alang bekalkan Adam, aku pun buat lah bekal aku sendiri..
Sebab selalu aku jarang lunch..dan aku malas nak keluar..
Tak tahu nak makan apa..malas nak fikir nak makan kat mana..
Then aku sensitif pulak hal-hal kebersihan dan penyediaan makanan dekat kedai-kedai tu..

Aku pun rasa puas hati dapat masak untuk family..
Sebab Abu jenis pemakan, tak memilih..Adam pulak picky eater..
Tak semua dia makan..jadi aku kena masak benda yang dia suka makan..
Dan melihat dua orang ni makan sampai kenyang, buat aku rasa puas hati lah penat memasak kan..



Macam semalam aku masak Nasik Ayam..
Alhamdulillah..almost sold out..balance aku siap tapau untuk Adam dan aku..
Pagi tadi just heat up je balik..

Aku harap kalau aku ada anak 5 pun aku still practice kan bawak bekal kat anak-anak aku..
Sebab masakan Ibu adalah yang terbaik untuk anak-anak nya..
Jimat pun jimat..bersih pun bersih...

-Malynn-

No comments:

Post a Comment