Followers

Wednesday, January 15, 2014

Deroyan Kampung Gajah

Balik kampung Abu bulan lepas..
tetiba mak dia cakap "Jom pergi rumah Wan Mie, kat Kampung Gajah tengah musim deroyan"..

Wah..wah..wah..
Sebenarnya aku tak harap pun durian tu sebab hari tu masa kat rumah Abu ni semua durian tak memenuhi spesifikasi aku kan..
Jadi, jangan berharap sangat la..

Masa sampai tu ada Wan Beso kot..aku lupa Wan mana sebab Abu banyak sangat Wan (makcik)..
Tengah kopek durian yang diaorang baru ambik dari dusun la..
Dan sebenarnya kampung aku pun dekat Kampung Gajah..bapak aku asal sini..tapi sebab aku jarang balik dan rumah arwah tok aku pun dah musnah..tanah pun arwah bapak aku dah jual, jadi aku tak tahu mana satu rumah arwah atok aku dulu..mungkin dekat-dekat situ je..mungkin jugak aku pernah jumpa Abu masa kecik dulu..siapa tahu kan..
Masa kecik-kecik dulu pun selalu balik Kampung Gajah, tidur dekat pondok, tunggu durian..
So far durian Kampung Gajah memang terbaikkk!!!


Ok, berbalik kepada durian tadi..memang langkah kanan dan kiri lah..
Makan puas hati..lagipun durian ni much-much better..rasa pahit..isi tebal..kuning..sedapppp sangat..
Terima kasih la ye Wan Mie.. :)




-Malynn-

No comments:

Post a Comment