Followers

Sunday, January 19, 2014

Manner

Aku rasa orang Malaysia sekarang kebanyakannya kurang manner dah..
Contoh, parking kereta belakang kereta orang..nak keluar tak boleh..kena tunggu berjam baru boleh keluar..
No phone pun tak tinggal..
Bila sampai, tak ada perkataan maaf pun nak diucap..buat muka berlagak..

Lagi, kalau Bangla kerja petrol pump tolong isikan minyak..tak ada pun nak ucapkan terima kasih sebab rasa Bangla tu macam hina je..

Ni antara contoh lah masalah manner ni yang aku pernah hadapi sendiri..

Bagi aku, tak rugi pun kalau kita cakap "Sorry" or "Terima kasih" pada orang yang kita buat salah atau tolong kita..

Tapi aku rasa ramai konon-konon pangkat besar, dia je betul, jalan tu bapak dia yang punya etc rasa small little things macam ni tak bermakna untuk mereka..

Harap aku masih lagi ada manner dalam diri aku..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment