Followers

Thursday, February 20, 2014

Kegilaan Terbaru

Minggu lepas aku menjadi gila untuk baking..sibuk cari macam-macam resepi kek, last-last guna resepi yang senang jelah..haha

Ok, mula-mula aku buat Red Velvet..ni guna premix la..senang kan..jimat pun jimat..
Aku beli dari customer Ephyra aku..
Ok, siapa yang nak order boleh pergi Mamasara Baking Solution

Aku dah ikut semua instructions dekat situ..tapi end up kek aku rase sedap tapi macam kering sangat..
Maybe oven terlebih panas..tu yang jadi kering..


Resepi creamcheese topping ni memang sedap dan kena dengan tekak aku..

Lepas tu, aku buat pulak chocolate moist cake..ni pun guna premix tapi topping semua buat sendiri la..
Kebetulan birthday adik aku hari Selasa..Ahad tu aku memang nak jumpa dia ambik ikan bilis dan kerisik yang aku mintak dari mak aku..


Ni untuk adik aku..hadiah birthday tak ada la sebab tak mampu..belanja makan Nandos je

Ni untuk officemates

Ni untuk ibu Adam..hari tu dia yang request nak..
Topping cupcake tu aku letak nutella dan creamcheese sebab chocolate topping tak cukup..

Nak jadi kisah sebenarnya aku rajin nak baking ni sebab dah lama tak baking..mixer yang abang aku hadiahkan dulu dah rosak..lepas tu aku pun beli yang baru..pun rosak jugak..sedih tau..
Nanti nak claim warranty..aku beli brand Pensonic..macam tak bagus je..

Dah siap semua kek ni, aku buat Cheesekut pulak..barang semua ada, balance dari yang aku buat kek sebelum ni..just beli cream cracker je..


Ingat nak buat muffin, tapi sebab mixer dah rosak..aku rehat la..
Dan semua hasil-hasil ni semua aku bagi jiran, officemate dan adik aku dan kawan-kawan dia..
Aku suka buat je..makan sikit je..

-Malynn-


No comments:

Post a Comment