Followers

Friday, February 21, 2014

MyTeksi Apps

Ok, hari ni aku nak review pasal Apps MyTeksi yang boleh didownload ke handphone masing-masing...
Untuk sesiapa yang dah biasa guna, mungkin tak ada problem..
Macam aku yang tak pernah guna, bagi aku apps ni memang sangat efficient..

Aku guna apps masa nak pergi LCCT last week..
Selalu Abu yang hantar..dan sebab nak claim better aku naik teksi je senang..
Tapi aku pun tak tahu contact teksi dekat area rumah aku tu..
Sebelum tu adik aku pernah cakap dia guna apps ni untuk dapatkan teksi..

Jadi, aku pun try la..


Mula-mula kena register sebelum guna..simple registration je..
Lepas dah register, boleh la mention nak ke mana..
Nanti dia akan keluar macam dekat bawah ni..sekali dengan estimated tambang..
senang la nak prepare duit dan bajet..


Once submit booking, nanti dia akan bagi signal untuk pemandu-pemandu teksi yang berada berhampiran..
Nanti dah dapat pemandu yang respond, dia akan bagi details pemandu tu..siap gambar, nama, no.phone, bila teksi akan sampai..


So, tunggu jelah..kalau macam lambat sangat korang boleh call terus teksi tu..
Macam aku hari tu, pemandu teksi tu yang call sebab dia dah terlepas junction rumah aku..dia nak kena pusing balik dekat Putra Height..so lambat sikit sampai..

Aku ok jelah..lepas tu dah sampai, terus la pergi airport..
Dah sampai, bayar..harga memang range yang dia bagi kat apps tadi tu..

So, senang sangat..aku pun dok la promote kat principal aku hari tu..aku suruh dia download..nanti senang lah..tak ada la aku kena ambik hantar dia ke hotel kan..hihi

-Malynn-

No comments:

Post a Comment