Followers

Wednesday, April 9, 2014

Blacklist Citylink

Ok..aku memang mals la nak merempan apa ke..tapi ni kalau dah sampai limit memang kena merempan terpaksa lah kan..lagipun aku tak suka, sebab nanti yang buruk nama aku jugak..

Macam ni, siapa baca blog aku tahu lah kot aku jual Ephyra..
Regular customer pun memang ramai..
Normally once diaorang bank in, aku akan terus pos..atau kalau diaorang bank lambat, esoknya aku pos..
Untuk 1 kotak, aku memang pakai poslaju..untuk 2 kotak ke atas, kadang-kadang poslaju atau citylink..
Ikut mana sempat..sebab poslaju sampai pukul 3 pm je..

Yang poslaju tu so far ok..ade satu je lambat sampai, tu pun sebab kawasan rumah customer tu orang buat jalan..jadinya lambat sehari..

Yang citylink ni..dulu aku pos tempat yang sama la kan, sehari dah sampai..tak kisah lah Terengganu ke, Johor ke..even KL je pun..

Ni korang tahu tak berapa hari sampai..ke KL 4 hari baru sampai, Johor 7 hari baru sampai..Tg Malim dah dekat 5 hari tak sampai-sampai..
Customer of course la tanya kan..ingat aku makan duit diaorang tapi barang tak pos..aku memang lepas pos akan terus bagi tracking no. dan nasib lah semua customer yang terlibat tu memahami..
Maksudnya, diaorang tahu bukan salah aku..tapi salah Citylink..

Dekat rumah aku tu,memang ada HQ Citylink yang besarrr sangat..memang dah jadi port dah kat area rumah aku tu untuk driver Citylink ni melepak..
Dan one of the factor barang tak sampai ni sebab driver ni yang tak deliver..
Yelah, asyik melepak je..mana nak deliver barang kan..
Patutnya Citylink ni pakai lah GPS detector tu..so tahu lah driver korang ni buat kerja ke tak..

Aku tak suka lah orang dah masuk duit, tapi barang tak dapat-dapat..kalau dekat, aku boleh hand deliver je..Yang jauh tu macamana..dan disebabkan hal macam ni lah customer boleh lari dan tak nak beli dah dengan aku..apa aku boleh buat pun, just complaint je kat Citylink yang mana aku tak tahu lah diaorang ambik port ke tak pasal complaint aku..

Aku lebih suka react as customer..dah masuk duit, barang mesti lah nak cepat kan..

So, lepas ni no more Citylink....dan kalau ade reader yang jugak customer aku baca, aku nak mintak maaf sangat-sangat sebab ni memang out of my control..harap tak serik la..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment