Followers

Sunday, April 6, 2014

Kata Hati

Kadang-kadang, dalam sesetengah perkara tu kita kena ikut kata hati..
Walaupun orang kata, ikut kata hati tu mati..

Sebenarnya, aku dapat invitation untuk interviews..banyak jugak la..dalam 7-8 interviews macam tu..
Penat jugak dan aku pun dah boleh expect apa yang nak ditanya..
Jadi jawapan yang aku bagi pun jawapan standard jelah..

Most interviews aku pergi ni memang dari company besar dan established..
Ada jugak company biasa je..
3 companies besar tu still menunggu jawapan sama ada layak ke 2nd interview atau tak..
1 company biasa tu dah dapat dah..gaji ok..benefits ok..so, aku decided terima je yang tu dulu..
Lagipun hati aku pun ok je masa nak terima kerja tu..so insyaAllah la ok..

Lepas tu aku dapat lagi 2 interviews..satu dari MAS, dan satu dari Uni Razak..
Mula-mula macam nak pergi..
Tapi bila MAS sekarang pun macam tak stabil, aku decided tak nak pergi..
Uni Razak pulak sebab kat KL..aku ingat dekat Kelana Jaya..
Dengan gaji yang aku mintak tu, just cukup untuk cover kalau aku kerja area Shah Alam, PJ, or Puchong je..
Kalau kat KL aku kena minta double la..sebab jauh, jem lagi..tol lagi..
Dan aku expect memang diaorang tak bagi la kot..
Tambah pulak, aku kelam kabut sekarang..Abu tak ada..
Aku kena handle Adam sorang..interview kena ada dekat KL pukul 9.30pagi..which aku tahu yang aku tak akan sempat pun nak sampai sana pukul 9.30 pagi..walaupun aku dah cuba untuk bersiap awal..
Aku tak suka jugak kalau nak kelam kabut ni..aku lebih suka sampai awal..tenang kan fikiran..baru lah masuk interview..
Jadi, aku call dan cakap je aku tak dapat datang dan terpaksa let go kan interview tu..

Harap kata hati aku betul kan..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment