Followers

Thursday, May 8, 2014

Overprotected Mother

Aku plan tahun depan nak hantar Adam masuk nursery sebab dia sekarang dah stage belajar bercakap, tiru orang buat apa..maksudnya dah dalam learning process yang boleh serap ke otak dan practice kan..

Jadi, aku rasa dah molek benar lah dia pergi school..
Tapi masalahnya sekarang, area rumah aku tak ada Playschool..semua macam nursery biasa..
Kalau nak hantar Little Caliph or DZUL Iman or SMART READER, semua tu hanya untuk 4 tahun ke atas..
Adam tak sesuai lagi nak hantar..


Lagi satu Adam ni manja dan pemalu ya amat..
Tahap malu dia tu sampai meniarap atas jalan raya..tu dengan daddy sebelah rumah ni ha..
Kalau dengan orang tak kenal lagi la..muka tu nyorok je..tak nak pandang langsung..
Jadi, aku rasa tahap Adam nak mix around dengan orang adalah susah..

Hari tu aku bawak dia pergi main dekat playground..ramai la budak-budak main..
ada budak besar tu lari-lari dan nyaris nak langgar Adam..aku punya jerit, tak tahu lah nak cakap macamana kan..haha
lepas tu masa Adam nak panjat, ada budak tu pun sibuk nak panjat jugak..dia tolak-tolak je Adam..
dan Adam tak melawan lah..sebab dia takut..
Aku pun sound kat budak tu "kan tadi tak main kat sini, kenapa tiba-tiba nak main kat sini pulak".. :p

Tu yang aku takut tu..nanti dia pergi school, orang buli dia macamana..
Siapa nak back up dia..tapi kalau tak pergi school macamana nak pandai..
Adoii la anak, mama sayang awak sangat..tapi kalau tak hantar awak tengok dunia luar, macamana awak nak tahu dugaan dan cabaran dunia luar tu kan..


Kawan baik ni

-Malynn-

No comments:

Post a Comment