Followers

Sunday, February 28, 2010

Sungkai

Baru balik dari kampung semalam..actually dah lame giler tak balik rupenye..dekat 2bulan..dulu aku selalu balik sebulan sekali tapi sekarang since banyak sangat keje plus aku yang banyak sgt berjalan ke tempat2 lain, so last week aku apply cuti hari khamis tu & balik kampung..

Ape yang best nye balik kampung ni, mak aku akan masak macam2 bile kiteorg balik kampung..oh, abang & adik aku pun balik gak..
Mak aku buat pecal la, mi kari la..kuih limas (a.k.a kuih tepung pelita) & macam2 lagi la..so, 4hari kat rumah, cukup untuk berat badan aku naik untuk beberape kilo..heeee

Hari khamis sebelum balik tu, bos aku message tanye ade plan ape2 tak untuk lunch sebab department aku ade buat makan2 untuk chinese new year..so, untuk tak menghampakan die & untuk make sure semua orang ade, so aku gi la jap sebelum balik..

Lepas makan2 tu, diaorg tanye kampung aku kat mane..aku cakap kat sungkai..actually, sungkai tu pekan je..kampung aku sebenar ialah Felda Gunung Besout 1...jauh ke dalam lagi..then diaorg cakap "OOOO..yang hot spring tu ye?"

Haha..atleast ade gak la landmark kat Sungkai tu yang boleh buat orang tau Sungkai tu wujud..kalo dulu2, aku sebut Sungkai je semua orang tak tau..last2 aku kene sebut Tanjung Malim walaupun Tanjung Malim tu lebih krg sejam dari rumah aku..hihihi..



Malynn:)

No comments:

Post a Comment