Followers

Tuesday, September 6, 2011

Rezeki Masing-Masing

Mase aku mule-mule start buat coklat hari tu, ramai memandang sinis keputusan aku..

Ade yang cakap, dah ramai buat coklat..mesti cam tak jalannya..huhu

Pastu bapak aku pun tak suka aku buat coklat sebab dia tak suka tengok anak dia susah..padahal aku buat ni sebab aku ada mase lapang yang sangat banyak lepas habis kelas kat Niosh dulu..

Tapi aku percaye..rezeki masing-masing Allah dah tentukan..

Alhamdulillah, so far business coklat aku ok la..tak ade lah dapat tempahan hari-hari kan sebab aku pun tak larat sebab buat part time je..facilities pun kurang sebab aku hanya ade mini bar fridge..tak ada fridge 2 atau 3 pintu..pastu aku duduk bilik je..jadinye, order yang aku boleh buat pun sikit je..

Ok, berbalik kepada rezeki tadi..memang la ramai yang buat coklat..tapi kadang-kadang orang tu buat tak cantik..harga mahal..tak provide delivery and so on..dan kadang-kadang orang beli kat kite sebab kite buat cantik..provide delivery, boleh customize dan harga boleh runding semua..=)

Jadinye..dapat la rezeki tu pada kite..dah Allah takdirkan kite dapat order tu kan..
Alhamdulillah, ni dapat order cam kontrak order untuk provide coklat nak jual dekat budak-budak sekolah..untung tak banyak tapi order terus-terusan la..insyaAllah kalau ok untuk 1st batch ni..sebab orang ni cari aku sebab previous supplier dah tak boleh nak buat..tu dapat kat aku..

Lagi satu, kadang-kadang aku tak faham bile orang tu terlalu memandang hina kepada orang yang kononnye tak setaraf dengan dia dan kononnye dia lah paling kaya dan berjaya dalam hidup..tu kan rezeki dia..mane tau nanti orang yang dia pandang hina tu pulak dapat rezeki lebih dari Allah dan Allah tarik rezeki dia pulak..haaa..kan susah..aku pun tak boleh nak jawab..

Yang penting, usaha dan tawakal..duduk saja pun tak boleh jugak..memang rezeki pun tak datang..

Sekian dulu, sedikit motivasi hari ni..kepada sesape yang rase down asyik sempit je hidup tu..insyaAllah..satu hari nanti dengan usaha dan doa kepada Allah, insyaAllah hidup anda akan berubah..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment