Followers

Thursday, May 8, 2014

Pegangan

Dalam hidup ni ada macam-macam dugaan dan cabaran kan..
Tapi orang selalu cakap Allah tak akan bagi dugaan yabg kita tak mampu nak hadapi..

Sebenarnya, masa aku nak berhenti kerja ni aku dah plan nak stay or bercuti dulu sebelum start kerja baru..maksudnya aku menganggur la dulu..aku dah malas nak fikir pasal duit..
Terkejar sana sini..stress sebab duit semua..
Jadi, aku nak rehat dan refresh..baru semangat nak start kerja baru..

Lepas tu ex-officemate aku ni risau giler pasal aku tak kerja ni..dia cakap cukup ke..jangan risau..Allah akan bagi jalannya..

Sebelum ni pun ex-officemate aku nak tukar kereta..so dia beli honda city baru tu..tapi asyik la risau yang dia tak mampu nak bayar..aku pun cakap " dun worry yan yan..tuhan bagi u kereta tu sebab Dia tahu u mampu nak bayar..if not mesti loan u tak lulus punya"..Tuhan knows what will happen in the future kan..

Macam aku pun, sebelum berhenti dapat gak la lebih sikit bos aku bagi..cukup untuk cover rumah next month. .Abu pun ade dapat lebih sebab outstation hari tu..insyaAllah cukup untuk cover nect month expenses. .

Contoh lagi kadang-kadang orang risau anak ramai..takut tak cukup duit semua. .takkk..
Jangan risau..mesti cukup punya dan Allah akan bagi jalannya..

Aku nak taip banyak tapi guna phone ni susah..to make it short.. ALLAH dah plan best untuk kita sebenarnye. .cuma cepat atau lambat je untuk kita sedar benda tu..dan dalam hal rezeki ni insyaAllah apa yang kita ada sekarang ni adalah yang kita mampu untuk ada..kalau tak mampu, mesti banyak halangan nak mendapatkannya..kalau macam aku nak beli BMW, mesti tak lepas loan sebab confirm tak mampu nak bayar..pastu stress nak cari duit..

-Malynn -

No comments:

Post a Comment