Followers

Thursday, November 11, 2010

Perhubungan

Dalam hidup ni, kite akan lalui hari-hari kite dengan orang lain juga..macam officemate, pengguna-pengguna jalan raya, orang-orang di kedai makan dan lain-lain..

Memang nampak macam tak related antara satu sama lain tapi kalau kite perhatikan betul-betul, semua orang-orang di sekeliling kite akan menjalinkan hubungan secara langsung atau pun tak langsung..

Sebagai contoh, kite gi kedai makan..mesti la kite kene berhubung dengan tokey kedai tu kan.mase memilih dan membayar makanan..

Mase memandu pun, kite kene bagi signal kepada pemandu lain kalau nak belok kiri atau kanan..
Dan kalau korang lalu jalan yang sama, kadang-kadang korang boleh berkenalan dah dengan orang yang selalu gune jalan yang same selama bertahun-tahun tu...

Emm..sebenarnye macam aku ni, kerja aku memang la kene berhubung dengan orang sebab diaorang ni la sumber rezeki aku..kalau tak ada orang, kurang la sikit rezeki tu..
Selain kerja, aku juga mempunyai kawan-kawan yang aku selalu berhubung..samada di telefon atau di Facebook..

Dan setiap daripada orang yang aku berhubung tu mempunyai perangai yang lain-lain..ade yang baik, ade yang nakal, ade yang straight, ade yang manje dan kadang-kadang ade yang pelik..

Aku cube memahami mereka sebabnya diaorang adalah orang yang aku berhubung secara direct..bukan indirect macam contoh-contoh diatas tu..
Tapi kadang-kadang ade jugak part yang aku tak faham diaorang..ade part yang aku tak dapat tunai kan untuk meet with their requirements and so on..
Dan disebabkan aku tak dapat nak fulfill benda tu, ade yang merajuk..yang kecik hati..jauh kan diri..

Tapi macamane pulak dengan diaorang..ade tak diaorang fikir ape yang aku rase dan ade tak diaorang consider ape yang aku perlukan..

Perhubungan yang berjaya adalah perhubungan yang memerlukan dua hala..agar dua-dua or tiga-tiga or selebihnye faham ade sebenarnye terjadi..

Kalau asyik satu pihak je yang memahami, memang la tak menjadi..

Malynn:)

2 comments: