Followers

Monday, February 28, 2011

Kerja Last Minutes

Ok, sebenarnya ni just pendapat aku ok..ni merujuk kepada kes orang ramai beratur panjang sampai no.angka giliran habis untuk bayar saman..sanggup beratur sampai pukul 12 tengah malam..sistem hang and break down semua..


Sumber: Kosmo Online

Pastu bile tak dapat bayar, cakap kat reporter:

" Saya bukan tak nak bayar, nak bayar..patutnya kerajaan bagi tempoh lama lagi..tambah lagi sebulan ke dua bulan ke"

Tapi korang percaya tak kalau kerajaan lanjut kan masa tambahan untuk bayar saman tu, nanti kes macam ni akan berlaku lagi..same thing..pastu mesti diaorang cakap benda yang sama jugak..tolong lanjutkan mase lagi..

Ni macam budaya sebenarnya, yang mana orang kite ni memang suka buat kerja last minutes..tak ade preparation or time management yang bagus..enam bulan tu kan lame..tak kan lah langsung tak sempat nak bayar..dalam mase 6 bulan tu..kalau satu hari dalam 2000 orang (untuk seluruh Malaysia) yang bayar saman..dah tentu dalam mase enam bulan tu benda ni dah settled dah dan tak ade la nak beratur panjang mencari susah kan..
Enam bulan pun cukup untuk simpan duit untuk bayar saman tu..

Dan satu lagi, gunakan la kemudahan yang ada macam MyEG tu..very efisien dan convinience..trust me..sebab aku pun bayar guna online je..tapi sesiapa yang tak ada kemudahan tu, maybe boleh plan awal-awal untuk pergi Post Office or Balai Polis untuk bayar saman tu..

Aku tak bagus..cuma ni pendapat aku..dan sikap suka bertangguh ni lah yang menyebabkan ramai orang terlepas peluang untuk dapat benda yang terbaik dalam hidup diaorang not only in this summon case..meaning in the whole life scope...

Pastu dah salah sendiri nak tuduh orang lain lak yang salah..adalah lebih baik tengok diri sendiri balik..ape yang kita salah dan apa yang kita betul..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment