Followers

Sunday, November 10, 2013

Tuhan Beri Apa Yang Kita Perlu

Weekend tak buat apa..hanya menghabiskan masa bersama anak tercinta..
Bapaknya pergi main futsal hari Sabtu, hari Ahad pergi OT pulak..

Adam sekarang memang lasak..tak nak tidur..asyik main je..sampai aku pening-pening mengantuk..
Dia tak nak tidur jugak..pagi pun bangun awal..
Buat sepah pun rajin jugak..

Dah penat-penat tu asyik sapu sampah, mop rumah 5-6x sehari..aku pun berfikir..
Kan selalu orang update yang Allah berikan apa yang kita perlu bukan yang kita nak..
Macam aku, aku nak rumah besar..ada main hall..ada hall makan..dapur besar..laman rumah boleh letak swimming pool, ada jongkang-jongkit..menjongkit betul...itu apa yang aku nak lah..
Tapi sekarang apa yang aku perlu ialah rumah yang kecik je sebab aku tak larat nak kemas banyak kali..penat sangat..kalau kawan-kawan lama aku jumpa aku semua cakap "aiikk, malin dah kurus?!"
See.. ni lah petua untuk kurus..tak payah susah-susah pergi gym and makan ubat kurus..
Dapur kecik pun ok je sebab aku tak masak sangat..haha

Lagi aku nak husband kaya, boleh bawak aku jalan-jalan seluruh dunia..emas permata aku tak nak sebab tak minat..tapi aku nak handbag ribu-ribu..
Tapi apa kan daya, aku hanya dapat husband yang sederhana..huhu
Kurang ajar pulak..hahaha
Tapi bersyukur la sebab dia memahami..tolong buat kerja rumah..tak kisah mak dan adik aku ikut pergi jalan-jalan sekali..tak berkira..bagi balik kampung aku lebih banyak dari balik kampung dia.. =p
Ok la tu kan..karang dapat laki king control susah jugak..nak balik rumah mak sendiri pun tak boleh..raya sebelah dia je..ha kan haru tu..

Aku nak kereta besar jugak tapi tak dapat lah..bagus jugak tak ada sebab insurans mahal..minyak mahal..
Allah tahu aku tak mampu..sebab tu lah tak dapat kereta besar..

Anyway, marilah kita belajar bersyukur dengan apa yang kita ada..jangan asyik membanding dengan orang yang berada..
Lagi satu Prof Muhaya pesan jangan suka menunjuk dengan apa yang kita ada..contoh pergi makan dekat TGI, upload gambar..pergi holiday dekat hotel 5 star, upload gambar..beli motor besar, upload gambar..
adalah lebih baik simpan je untuk kegunaan peribadi..biar kita tahu kita ada..orang lain tak tahu pun tak apa..
Tapi ni aku pun asyik buat je tapi banyak niat nak berkongsi untuk maklumat bersama..sorry ye..

Sekian..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment