Followers

Monday, September 30, 2013

Adam Hai Adam

Dah masuk Oktober dah..cepat betul masa berlalu kan..
Sedar-sedar nanti dah tua..


Saja nak update pasal Adam..Ahad ni Adam akan berumur 1 tahun 3 bulan..
Dah macam-macam keletah nya..
Dan aku rasa stage ni adalah stage yang best bersama anak..
Nak bergurau..kiss kiss hug hug..sebab nanti dah 4 tahun dia mesti tak nak dah diperlakukan sebegitu..hihi

Now aku risau pasal Adam ni ialah dia dah faham apa kitaorang cakap dan suka tiru apa yang orang sekeliling di buat..

Contoh kalau nak naik tangga kat rumah tu memang ada safety gate..
Dan selalu lepas bukak safety gate tu, aku akan tutup dengan lock sekali..
Hari tu tak tutup gate tu..dan dia pun naik..then dia tekan tempat lock tu..baru dia naik atas..
Every time kalau dia naik tangga tu dan buat benda yang sama..
Kira ok lah kan..

Kalau aku suruh ambil barang ke apa ke..buang sampah kat mana ke..pakai kasut..
Dia follow sebab dah faham kot..

Yang menjadi kerisauan aku adalah kalau dia terdengar words yang tak elok dan dia follow..
Atau perangai ntah apa-apa pun dia follow..acener?..
Ni dia ada buat perangai yang macam merangkak tu tapi angkat kaki sebelah..
Lama pulak tu dia stay macam tu..adoiii..mula-mula aku ketawa la tapi asyik buat benda sama je geram pulak aku tengok..

Lepas ni tak tahu la perangai apa lagi yang dia buat..dan aku pun insaf nak jadi baik..tak nak marah-marah semua sebab takut nanti dia tiru..tapi kalau aku tak buat, mungkin kat rumah Ibu dia ada buat benda-benda macam ni dan dia tiru..aku tak tahu nak salah kan siapa..aku just fikir ini adalah proses pembesaran dia jelah..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment