Followers

Thursday, September 19, 2013

Saat Yang Dirindui

Tak tahu nak update apa..
Meh update benda dulu-dulu..

Sebenarnya aku rasa hidup aku bosan je..nothing interesting..
Nak buat yang interesting pun kena fikir panjang dan kena consider banyak benda..
Contoh aku nak buat water rafting..dulu aku pernah buat masa dekat company lama..
Dan seronok..walaupun tak reti berenang tapi benda ni best..dan tak reti berenang pun tak pe..
Life jacket ada..
Aku suka buat aktiviti adventure ni tapi tulah..karang apa-apa jadi pada aku..kesian kat Adam..
Nanti orang tanya "mak mana?"..dia jawab "mak tak ada sebab lemas masa buat water rafting"..

Bagi aku masa yang paling aku rindu sepanjang 28tahun hidup ni ialah masa dekat matriks..
Best sangat..kawan best..makan sedap..pengetua sporting..semua seronok lah..
Masa kat matriks ni lah most of kami-kami ni gemuk..haha
Sebab bila weekend je, pergi dewan makan pergi ambik kuih banyak-banyak..
Konon nak cover orang yang balik kampung..jadi kami akan cakap "aku makankan untuk si polan ni"..
Buat lah sampai 2-3x..

Lepas tu kalau nak pergi mana-mana pun semua jalan kaki..tabahkan masa tu..

Lagi waktu yang aku rindu masa tahun 2009-2010..masa dekat Fisher..
Dulu masa mula-mula masuk company ni, senior-senior semua ignored aku..tak nak kawan aku..
I'm lonely ok..tapi fikir kan nak cari duit aku tahan kan je..

Dalam 2009 kot baru aku baik dengan budak-budak department aku..
Dan most of kami ni lebih kurang sebaya, jadinya semua boleh masuk lah..
Selalu je keluar sama-sama..pergi bercuti..pergi karaoke..
Now dah tak ada sebab masing-masing ramai dah resign dan ada komitmen dengan family masing-masing..

Masa aku tak suka adalah masa dekat MRSM dulu..
Aku pun tak ada kenangan manis pun masa kat MRSM dulu..
Nak join apa-apa aktiviti pun macam kena jadi famous baru orang nak layan..
Kalau takat budak biasa-biasa ni, baik belajar je..habis exam dan cuti balik rumah..

Kalau dekat U dulu pun biasa je..
University Life..tak ada menarik sangat..
Lagipun dulu aku ada boyfriend..kalau boring-boring keluar dating jelah..
Nak keluar pergi mana-mana pun semua naik komuter..
Motor bapak aku bagi beli masa tahun akhir..
So tak de lah merayap ke mana pun..
Hanya untuk pergi balik kelas..tu je..

Ok lah..nak pergi buat kerja..kalau ada gambar lama-lama best jugak kan upload dekat sini..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment