Followers

Tuesday, October 4, 2011

Saya Dah Nak Kahwin..

Lagi 3 hari saya dah nak bergelar isteri orang..insyaAllah, isteri kepada En Abu Yazid bin Abdul Manap..

Tak tau nak cakap macamane perasaan saya..

Tapi yang pasti, saya memang nervous..dan risau jugak sebab banyak gak lagi benda tak settle dan saya start cuti pun hari Khamis nanti..dan Khamis nanti lah banyak benda nak buat..macam tak dapat balik awal je..huhu

Lepas tu, macam main-main pun ade..dalam mase setahun saya kenal bakal suami saya..kami berkenalan, bertunang dan akan berkahwin..exact date aku kenal dia aku tak ingat tapi area bulan 10 lah..rasenye tarikh kami kahwin nanti adalah tarikh kami kenal kot..

Saya tak tau pilihan saya ni betul atau salah..saya tak tau mase depan kami macamane nanti..sebab bak kate pepatah "Tomorrow is mistery"..
Banyak lelaki yang saya kenal, finally dia yang ditakdirkan untuk saya..walaupun dalam fikiran saya. kahwin tu tak lah penting sangat..tapi yang penting bagi saya ialah kerjaya, duit, pergi holiday, shoping..meaning hidup bujang tu lebih bermakna..

Tapi kalau tak cube, kite tak tau kan...mane tau hidup berkeluarga tu lebih baik..ye, saya cube berfikiran positif..sebabnye saya dah tak boleh turning back dengan apa yang saya buat sekarang..dan saya pun kene ambil step yang besar dalam hidup saya ni..

Selain nervous, saya rase sedih..tak tau nape..bile ingat-ingat tarikh pernikahan saya makin hampir, lagi tambah sedih dan sayu je hati..sure nikah nanti saya nangis tambah-tambah Apak saya yang akan nikahkan saya..

Saya sedih sebab lepas ni tak boleh manje dengan mak dah..parents dah jadi no.2 dan suami no.1..apa-apa kene ikut cakap suami, padahal saya tau je nak buat keputusan sendiri..lepas ni tak boleh la nak balik kampung sesukehati..ape-ape kene minta izin suami..emmmm

Lepas tu, adik saya pun mesti kiteorang dah tak boleh tidur dan gelak ketawa bersame-same macam dulu..abang saya tak kisah la, dia dah ade hidup dia sendiri..entahlah..ape yang sedihnye pun tak tau lah..memang semua orang nak kahwin macam ni or saya je yang feeling lebih-lebih..

Hope majlis saya nanti berjalan dengan lancar la hendaknye..tinggal minggu ni je..lepas ni dah boleh rehat dah semua orang terutamanya mak saya..

Malynn:l

No comments:

Post a Comment