Followers

Wednesday, October 19, 2011

Siannya Suami Saya

Hihi..sian suami aku..nak tau nape..
Kami kan baru seminggu lebih je kahwin..jadinye masih dalam proses mengenali diri masing-masing dan nak adapt dengan kehidupan bersame..

Jadinye, masih banyak kekurangan dalam diri kami yang perlu diperbaiki..aku pun banyak lagi kurangnye..

Kisah 1
Selalu kan tidur sorang-sorang..dan aku pulak memang suke tidur..jadinye mase bujang, aku tidur awal gak la..just hantar SMS dekat suami aku (mase tu tunang), wish gud nite pastu tidur..
Tapi ade satu hari tu, aku ngantuk sangat..dah bentang tilam semua, terus aku tidur..En.Suami pun dengan baik hati tanye betul tak cara aku tidur tu..sebab aku nak tidur kene ade bantal peluk, bantal dekat kaki..sebab sebelum tidur, aku suke gesel-gesel kaki kat bantal sampai tertidur..ni habit automatik bile nak tidur..so, En.Suami dah letak bantal kat kaki, dah selimutkan isteri manje dia ni..terus aku lenyap..sedar-sedar "aiiikkk..bukan aku dah kahwin ke.."..mane husband aku ni..tengok-tengok merajuk sebab dia tidur sorang-sorang, aku buat dekk je tidur lena-lena..hahaha..sorry B, lupe lak dah kahwin..=p

Kisah 2
Seluar En. Suami koyak..dia cakap nak jahit la..aku pun offer la kot-kot nak aku jahit kan..tapi actually aku tak pandai jahit pun..jahit jelujur tu pandai la..last-last, dia jahit sendiri seluar dia..isteri dia dok leka bace buku buat muke tak bersalah..=p

Kisah 3
En. Suami baru balik outstation dari Ipoh, aku lak dah siap-siapkan basuh baju dan iron baju untuk esoknye..tapi tetibe dia nak pakai baju yang dia pakai hari ni jugak..so, kene basuh la kan..dan dia tau isteri dia ni tak berape nak rajin..so, dia basuh baju sendiri malam-malam..isteri dia layan gambar kahwin dekat laptop..berdosa ke buat macam ni..huhu

Kisah 4
Sekarang ni kami tak pindah rumah lagi, next week baru dapat kunci..insyaAllah tengah bulan depan boleh pindah dah kot..jadinye, sampai hari ni aku tak ade masak breakfast, lunch or dinner untuk En Suami..semua beli kat kedai..sian kan..dah kahwin tapi macam orang bujang lagi..

Kadang-kadang kelakar gak bile pikir-pikir balik tapi sebab dua-dua masih belajar untuk jadi Suami & Isteri, jadinye banyak gak la kesalahan yang perlu diperbaiki dari semase ke semase..

Doakanlah yang terbaik untuk kami..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment