Followers

Thursday, January 12, 2012

Aktif Berniaga Kembali


Tahun lepas aku aktif jugak la buat berniaga coklat & botol doorgift kan..pastu aku dah slowdown sebab sibuk nak kahwin..dan kekurangan facility jugak buat aku malas nak buat benda-benda ni..

Tapi dalam malas-malas tu kadang-kadang ada jugak la orang order botol doorgift tu, coklat pun ada juga, tambah-tambah musim orang kahwin hari tu..birthday pun ada juga orang nak, tapi waktu aku kahwin..jadinya aku tak ambil..aku pun tak ada lah nak promote sungguh-sungguh bisnes aku ni..just letak kat blog, kat FB, abang aku tolong promotekan juga..pastu dekat Mudah.my..
 

Start this year, aku dapat dua order..dua-dua untuk orang kahwin..jadi kene buat serius sikit la..
Coklat, packaging kene cantik..dan maybe aku boleh letak sticker label aku untuk salah satu langkah promosi..
Order ni aku dapat pun kawan atas kawan..kawan aku order kat aku, kawan dia lak berkenan..terus mak kawan kepada kawan aku SMS cakap confirm order nak buat doorgift untuk anak dia kahwin bulan 5 ni..banyak gak la..dalam 1000pks..kahwin aku pun order untuk doorgift dia, bulan 4 ni..kire macam rezeki terpijak..tak payah cari orang, tapi orang cari kita..tetiba juga kawan abang aku tanya pasal botol doorgift tu..tapi tak confirm order lagi..ape pun alhamdulillah..rezeki anak kot..

Tulah aku rase nak aktif meniaga balik..semangat pun semnagat..duit untung berniaga ni pun boleh jugak la beli barang baby nanti..

Jadinya, nak start balik ni..aku upgrade sikit la..bagi official quotation & invoice bagi formal sikit tambah-tambah untuk order yang melibatkan hari bersejarah orang kan..ni aku tengah fikir nak design logo..camne ye..huhu

Malynn:)

No comments:

Post a Comment