Followers

Tuesday, May 15, 2012

PPUM - Scan

Aku dapat tarikh untuk scan 14hb Mei hari tu..

Pergi dekat kaunter Antenatal tu dan ambil no. untuk Ultrasound..

Tunggu orang kaunter tu panggil..masa ni sebenarnya aku dah 2 hari ada keluar darah..tapi sikit je..
So, terus tanya kalau boleh jumpa doktor sekali tapi dia cakap petang-petang tak ada doktor..kalau nak, kena datang pagi esok..aku memang tak rasa sakit apa-apa..cuma hari tu sekali je sakit dekat ari-ari..pastu rasa sakit sikit-sikit je la..

Mula-mula dia macam suruh datang esok je..pastu dia pulak cam risau..terus cakap "Tak pe puan, tunggu kejap ye saya tanya nurse"..

Then, nurse pun cakap memang tak ada doktor..kalau nak diaorang check up, kena pergi Wad Bersalin tingkat 3..register dan warded..alamakkk..aku pergi sorang je time ni..jadinya, kalau tak betul-betul bahaya..aku malas lah nak warded ni..plus aku takut la duduk hospital..huhu

Lepas tu, aku cakap "Takpelah..saya gi scan dulu tengok baby macamana..kalau ok, tak payah la..nanti esok je saya datang balik"..

Apa yang aku suka dekat PPUM ni, efffort orang-orang kat situ yang nak tolong patient tambah-tambah first time pregnant macam aku ni..so rasa dihargailah..sebab risau-risau tu, diaorang sudi nak tolong..mak aku pulak cakap takut uri baby dekat bawah je..terus nangis sebab aku risau tak tahu nak buat apa kan..

Lepas tu, pergi scan dekat Tingkat 1..don't worry..nanti diaorang akan direct macamana nak pergi bilik Ultrasound tu ok..

Tunggu turn, lepas tu Sinographer panggil untuk scan..semua ok..air ketuban cukup dan yang best, baby aku besar dari sepatutnya..hahaha..besar sikit jelah..dia terus tanya "Puan ada kencing manis tak?"..aku rasa tak ada lah so far sebab semua test aku ok..

Lepas tu, aku ceritalah dekat dia ada bleeding sikit..dan dia cakap nanti dia check uri..dan uri ada dekat atas..so semua normal..dia pun cakap benda yang sama macam dekat kaunter tadi..kalau Puan dah sakit..terus je pergi Wad Bersalin malam nanti ke or pagi esok ye..

Semua ok, aku pun balik lah dan lalu depan kaunter tadi tu balik..tanya dekat dia kalau esok aku nak walk in check up je boleh ke sebab date appoinment sebenar 14/6/2012..lambat sangat lagi..
Dia cakap, tak pe..Puan datang je esok..buka buku, booking semua dan check dengan doktor terus..
Tak kisah pun..wah, suka lah aku..sebab tak adalah diaorang cakap tak boleh ke apa kan..

Jadinya, esoknya pun aku pergilah PPUM lagi untuk check up...

Malynn:)

No comments:

Post a Comment