Followers

Wednesday, May 9, 2012

Recent Update at 30 weeks

Now dah masuk almost 31weeks of my pregnancy..Selasa hari tu pergi check up..biasa ambil 8am..jadi by 9am dah settle dan boleh masuk ofis..

Kene cucuk ATT untuk second time dan aku rase lagi sakit dari yang bulan lepas..dan terus rasa flat sangat..dan minggu ni minggu flat aku which is aku jadi malas nak buat apa-apa..nak baring dan tidur saja rasanya..

Banyak kerja rumah pun terbengkalai..masak memang tak lah..basuh kain tu aku bawak-bawak juga lah..tak larat nya la..and instead nak bersalin di Hospital Putrajaya, aku dah confirm tukar ke PPUM..facilities semua baru sebab diaorang dah buat new building..walaupun jauh dan jam kat situ tapi aku rasa lebih secure dekat situ selepas fikir banyak-banyak kali untuk ke Hospital Putrajaya..aku tak nak kene tolak-tolak pergi hospital lain if Putrajaya penuh..
Nak ambik FPP package, macam tak worth it lak sebab kawan aku bersalin without epidural dan complication, dah kena RM1800++..tapi service memang tiptop dan confirm diaorang tak tolak korang pergi hospital lain..

Nanti aku update pasal PPUM ni sebabnya tak banyak sangat info untuk new building ni..so far aku pergi tadi cantik la..hahaha..aku tak pernah warded, jadinya hospital yang cantik dan nice adalah salah satu kriteria yang perlu aku consider..nurse pulak semua professional..=)

Oh, pasal orang Felda dapat RM15K tu..tu aku tak masuk campur..aku tak call pun mak aku..tapi mak aku call aku..hahaha..tak pe lah, rezeki diaorang..walaupun ada peruntukan RM5K untuk anak-anak, pastu adik beradik aku ramai..kalau aku dapat sikit tu, kiranya untuk anak aku jelah dan reward sebab dulu masa bapak aku sakit tak boleh pergi kebun, aku la tolong mak aku angkat baja, membaja sikit..kutip buah lerai sikit..teman mak aku meracun semua..ada gak la bakti sikit kat kebun tu kan..hahaha

Apa-apa pun yang penting semua orang bahagia..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment