Followers

Monday, January 7, 2013

Melaka: Naza Talyya & Klebang Beach Resort

Akhir tahun hari tu, aku apply leave seminggu sebab nak clearkan leave yang ada..

Tu pun banyak balance lagi..carry forward je tahun depan..kalau aku kerja lagi lah kat sini..
Kalau tak, burn jelah..

Mula-mula plan nak pergi Terengganu..aku dah siap booked hotel semua tapi kan Pantai Timur tengah banjir..terpaksalah batalkan rancangan nak ke sana..

Fikir-fikir mana la nak pergi..aku nak sangat pergi pantai..bukan nak mandi laut pun..just nak duduk tepi pantai..
Kalau pergi Perak, macam jauh sangat lak..last-last pergi Melaka jelah..memang plan nak makan seafood banyak-banyak..jadi kat Melaka kan ada Umbai..molek benar lah nak ke sana...

Percutian kali ni adalah untuk makan dan jalan-jalan sikit tapi tak la nak jalan sangat-sangat sebab bawak Adam ni kena consider banyak benda..tak boleh penat sangat..kene slow and steady je..

Naza Tallyya, Melaka

First aku, aku ingat nak pergi Sabtu (29/12/12) tapi banyak hotel dah fully booked..aku ajak adik aku pergi sekali tapi dia tak nak dan kebetulan dia nak balik ikut abang aku..jadinya Ahad (30/12/12) tu baru pergi Melaka..memang aku dah booked siap-siap bilik deluxe sebab ada extra day bed..kalau adik aku ikut dah ada extra bed la..senang..ni dia tak ikut, extra bed tu jadi tempat letak barang jelah..
Aku book guna Agoda.com..harga RM158.00 incl. breakfast for two..

Untuk check in, semua ok..kitaorang sampai dalam pukul 2.15pm macam tu..

Ni interior biliknya..

Katil Twin Sharing..
DayBed dia tu besar..boleh dua orang

Toilet tak bersih sangat..
Towel dia hantar pukul 7pm sebab laundry kat luar..
Tak mandilah kitaorang siang tu..

Hotel ni under Naza 
dan 
sebelah hotel ni pun ada Kedai & Pusat Servis Naza Kia

Very old fashion
Orang sekarang semua pakai flat screen, 
hotel ni pakai TV cembung lagi..tak ada remote lak tu..huhu

Budak yang macam happy tapi asyik merengek je duduk bilik ni.
tak tau la kalau dia nampak "benda" kat bilik ni kan..

Overall ok lah tapi a bit expensive compared dengan apa yang diaorang provided..breakfast menu pun so-so..location hotel ni pun jauh dari dataran pahlawan..ok lah bagi aku sebab kalau hotel dekat dengan dataran pahlwan tu, memang jammed dan crowded..jauh pun tak la jauh mana..dalam 5-10minit je..
Dan hotel ni tak ada swimming pool..tak best la kan..

Klebang Beach Resort, Melaka

Hari kedua memang aku tak book mana-mana hotel..kiranya memang nak walk in je..sebab dah 31hb 12 pun..dah tak ramai orang..lagipun sekolah pun dah nak start..dan aku pun tak sure nak stay 1 malam lagi ke tak..
Sebab aku nak pergi tempat ada pantai dan swimming pool, jadi nya pergi area Klebang dan nampak resort ni..sebelum tu pun aku dah baca review dah..ok lah..aku call tanya dia cakap ada kosong dan boleh walk in je..

Ambil bilik superior, double bed tapi sangat kecik..tak sesuai Adam nak tidur kat tengah tu.. ok lah untuk tidur satu malam..resort ni pun ada swimming pool..


Ada balkoni tapi menghadap tempat makan 

Hot shower pun ada

Ada pantai tapi laluan ke pantai tu dia locked..
Jadinya tak dapat la ke pantai..

Ada swimming pool
Aku nak aplikasikan teori yang semua baby pandai berenang
tapi aku takut lak nak lepaskan Adam..
kalau ikut gaya memang macam pandai je dia nak apungkan badan..

Overall, ok la..harga RM129.00 untuk bilik superior time tak peak incl. breakfast for two..breakfast dia sedap..banyak gak variety..tapi ada nyamuk malam-malam..kalau pergi melaka lagi, maybe nak stay dekat sini..

Nanti cerita makan-makan dekat Melaka pulak..

-Malynn-


No comments:

Post a Comment