Followers

Thursday, May 16, 2013

Doa Emak & Bapak

Aku rasa hidup aku hari ni adalah disebabkan doa emak & bapak aku..mostly lah aku rasa..

Kiranya hidup yang teratur and smooth adalah berkat doa emak dan bapak..sebab?

Sebab aku rasa dari kecik lagi emak bapak aku dah doakan untuk tengok anak dia berjaya dalam pelajaran..
Walaupun aku tak dapat gi US macam adik aku tapi akulah orang pertama dalam family yang masuk MRSM dan dapat masuk U serta dapat Degree..now disambung oleh adik dan anak-anak sedara aku..

Lepas tu each time aku pergi interview mesti aku call parents aku suruh diaorang doakan aku dapat kerja or lulus exam kalau pergi exam government..selalunya diaorang akan  buat solat hajat..
kalau aku, aku buat sekali je tapi parents aku buat 3 hari..
haha..so, of course la Allah bagi yang mintak sungguh-sungguh kan..

Macam hal kahwin, mak aku yang cari..aku kahwin je..senang kan?..tapi susah gak hidup aku mula-mula aku kahwin..mak aku memang cari jodoh tapi duit semua sendiri..survive sendiri..so, everytime aku ngadu macam-macam kat mak aku..sebagai contoh: aku selalu nak apa minta je mesti dapat sebelum kahwin..kalau tak dapat, aku hentak-hentak kaki, buat drama air mata sikit confirm dapat..tapi bila dah kahwin, minta dengan laki yang tak berapa nak ada mesti aku tension sebab tak dapat, pastu ngamuk kat mak sebab suruh kahwin..
Pastu mesti mak aku akan doakan semoga kami laki bini murah rezeki..dan alhamdulillah hidup tak kaya dan berada tapi cukup lah makan semua..

Sampai sekarang pun memang apa-apa aku bagitahu mak aku dan suruh dia doa..dan dia pun doa dan solat hajat..dan mostly termakbul lah doa dia..kalau bapak aku ada, aku suruh gak dan dia pun buat sama..
Tapi aku rasa lepas bapak aku tak ada, kurang sikit kot keberkatan dalam hidup aku..sebab dah kurang satu doa kan..

Oh, macam Adam lak..ni doktor baru diagnose dia ade bisul.kitaorang ingat kan beguk..dah try sapu nila la, gambir la..tapi semua tak jalan..antibiotik pun tak jalan..so, doktor nak buat minor surgery sabtu ni sebab nak keluarkan nanah bisul tu..dan sejak lahir masuk ni dah dua kali Adam masuk hospital..kesian dia..kecik-kecik dah macam-macam..
ni mesti sebab aku tak jadi emak yang baik macam mak aku..aku doa untuk Adam 5x sehari je..kalau "cuti" tak doa lah..sebab tu dia selalu tak sihat kot..nampaknya aku kena mintak mak aku a.k.a opah Adam tolong doakan untuk dia supaya dia sihat dan hidup dia dipermudahkan..

Terbayang aku kalau mak aku tak ada nanti, hidup aku senang dan berkat lagi tak..huhu

-Malynn-

No comments:

Post a Comment