Followers

Thursday, March 20, 2014

'Me' Time

Semalam aku cuti..
Sebab dah tak ada kerja sangat, lepas tu saja nak berehat..
Pagi seperti biasa bersiap, lepas tu hantar Adam dan straight pergi Plaza Masalam..
Plan nak tukar IC..


Aku ingat lambat la proses dia..rupanya cepat sangat..
Tak sampai 15minit dah siap..
Tujuan nak tukar IC ni pun sebab nak pakai alamat dekat sini..
Selama ni pakai alamat kampung..
IC yang lama ni aku buat masa first year dekat UKM kot..ke tak..aku pun lupa dah..


JPN dalam Masalam ni adalah di tingkat 6 ye kawan-kawan..
Sampai je ambik no. nanti dia panggil..
Scan la thumb print tu..kalau nak tukar alamat pun boleh bagitahu masa ni..
Dan disebabkan aku memang ada masalah dengan thumb print aku, selalu tak nak memberikan kerjasama..
Jadinya, IC aku boleh siap paling cepat 3minggu..kalau tak ada masalah, satu hari je dah siap..

Dah settled tu bayar RM10..dan tunggu untuk tangkap gambar..
Kemudian siap..dan boleh balik..

Masa ni awal lagi..baru pukul 9.30am macam tu..
Ingat nak lepak Starbuck tapi tengok environment macam tak best je..pergilah dekat Papparich..
Order White Coffee Iced and Roti Bakar..nyum nyum..sedap..






Lepas tu tengok jam baru pukul 10.00am..
Fikir punya fikir, baik pergi tengok wayang..
Terus drive pergi Jusco Bukit Raja..
So far, dekat sini adalah tempat paling aku suka untuk tengok wayang..tak sesak..

Aku nak tengok cerita 300: The Rise of An Empire kot..sebab dulu masa muda aku tengok yang cerita 300 tu..kiranya ni macam sambung cerita tu la..
Pergi dekat kaunter, beli tiket pukul 12.50pm..
Adik kaunter tu tanya sorang je ke..
Sorang je lah dik..

Awal lagi ni..terus aku keluar pergi Jakel pulak sebab nak beli kain untuk baju melayu Adam..
Ingat nak hantar tempah kat kampung nanti..beli awal-awal..senang..aku punya just beli dah siap je lah kan..

Dah settled dekat Jakel, pergi balik Bukit Raja..tunggu dalam sejam je dan boleh masuk dah..
Aku ingat, aku je pelik pergi tengok wayang sorang-sorang..
Sekali, ramai je yang pergi tengok wayang sorang-sorang..haha..
Mostly umur macam aku la..dah tu tengok waktu orang pergi kerja kan..
So, ni lah masa orang lone ranger macam aku ni tengok wayang sorang-sorang..
Tak pelik pun..

Cerita ni dalam 2 jam jugak la..biasa je..tak ada lah boombastik sangat macam yang 300 dulu tu..

Lepas tu balik rumah..
Sesekali seronok jugak buat macam ni..release tension jap kan..

-Malynn-

No comments:

Post a Comment