Followers

Sunday, May 23, 2010

Ada Apa Dengan Shah Alam

Mase mule2 aku datang Shah Alam ni, aku rase taka de benda je kat sini..

Hanya ada UiTM, pastu PKNS tempat shopping..yang lain2 takde lagi..
Semua just banyak rumah2 la kot..

Tapi sekarang dah macam2 ade kat Shah Alam ni..dalam mase 2tahun banyak dah membangun..rumah2 kat sini pun dah tahap rumah2 orang kaya..semua area RM300K ke atas..

Pastu tempat shopping pun dah banyak..macam Wisma Jakel, Ariani kat Seksyen 7 sekarang ni.. Fast food macam KFC, A&W, Pizza Hut pun dah makin banyak dan stail sekarang ni diaorang tempatkan semua fast food ni dalam satu kawasan..

Dan Shah Alam sekarang pun dah naik sesak dah..

Hari Sabtu hari tu, aku mengajak Ran teman aku gi I-City..hari tu aku gi tapi just lalu dalam kete je..tak turun..so, aku pun ajak la si Ran gi I-City sebab dia pun tak pernah gi lagi kan…

First time aku nampak I-City hari tu, aku sangat excited tapi kali ni aku gi dengan Ran ni tak excited lak..Ran pun cam tak de feeling..geram aku..xde pun cakap tempat tu cantik ke tak..boleh lak kondem2 lagi..tapi alang2 dah sampai, kiteorg turun gak la..

Jalan2 kat situ..

Ade part cam musim sejuk..pastu ade pokok2 warna warni..dan ade tempat tanglung..

So, just enjoy these pictures..aku amik gambar skit je…maklum la..camera tak hi-tech..so, gelap je..dan ramai sangat orang sebab UiTM ade konvo sekarang ni…






Pas jalan2 kat I-City, gi cari makan kat Padang Jawa..
Untuk jalan-jalan Cari Makan..aku suggestkan korang gi kedai ni..

Baru bukak 2-3 bulan lepas kot..
Namenye Restoran Putera Ayu kot..

Website: http://www.facebook.com/pages/Shah-Alam-Malaysia/Restoran-Putera-Ayu/117315474945305


Kiteorg try mihun sup & sup campur sebab dah pukul 10mlm lebih..so, tak leh la makan berat2 kan..sedap gak la..supnye rase masam2, pedas2..tempatnye pun cantik,,cam rumah melayu lame..ada Surau..so, kalo nak buka puasa nanti ok gak la..tak yah rushing2 nak solat..nak terawih pun dekat dengan masjid..sebenarnye Restoran ni dekat kawasan kampong..tapi development pun tengah di jalankan kat kawasan tu..tak lame lagi dah tak macam kampong sangat la..






Malynn:)

No comments:

Post a Comment