Followers

Thursday, May 6, 2010

Potong Rambut

Mase kecik2 dulu, kiteorg tak pernah gi potong rambut kat kedai..
Kalo tak bapak aku yang potong, maybe ade auntie Cine yang datang naik motor..round2 kat area rumah kiteorg tu dan akan tanya nak potong rambut tak nyonya..tu kalo tanya kat mak aku la..

Dan fesyen rambut mase tu yang aku masih ingat, yang sangat glamer adelah rambut kerinting kat depan pastu kat belakang lurus..aku pun terikut buat gak la..bile gi sekolah, rupenye ramai giler yang buat rambut camtu..hihi..mesti auntie Cine tu yang mencetuskan fenomena tu sebab sape lagi hairstyler yang datang kat kampung aku tu kan..

Aku dah try cari gambar rambut tu, tapi tak jumpa lak..

Auntie ni actually masih lagi datang kat rumah kiteorg naik motor, sama macam dulu..cume motor dia dah tukar la..pastu upah potong rambut pun dha naik skit kot..sekarang RM4..
Murah la sebenarnye..tapi yang tak bestnye sekarang auntie ni just potong repang je..maksudnye potong rambut tu straight je..tak de la nak blonde ke, firm ke..ape ke..

Bapak aku pun dah retired dari potong2 rambut ni..ha, bapak aku ade set untuk potong rambut tau..atok aku punye kot then diwarisi kepada bapak aku..usia benda tu berpuluh tahun gak la..boleh jadi monumen sejarah..heee..tapi tak tau kat mane bapak aku simpan set potong rambut tu sekarang..

Sekarang ni kalo nak potong rambut, memang aku akan gi kedai la..adik aku pun same..
Cume mak aku je yang setia dengan Aunti Cine tu..Auntie Cine tu actually travel merata2 gak la untuk memberi servis potong rambut dia..so senang la untuk orang2 yang malas nak gi bandar untuk potong rambut especially golongan mak2 sebab kat Besout tu tak ada kedai potong rambut untuk perempuan..

Terkenang lak zaman kecik2 dulu..

Malynn:)

No comments:

Post a Comment